Μαθήματα Κιθάρας

50 Easy Classical Guitar Pieces – Mauro Giuliani Study in A Minor

Giuliani Study in A minor

Λίγοι σολίστες – συνθέτες καθόρισαν τον χώρο της κλασικής κιθάρας όσο ο  Mauro Giuliani (1781 –1829). Ο Ιταλός βιρτουόζος μελέτησε αρχικά το τσέλο με το οποίο διατήρησε επαφή σε όλη τη διάρκεια της ζωής του. (Στις 8 Δεκεμβρίου 1813 συμμετείχε ως τσελίστας στην πρεμιέρα της έβδομης συμφωνίας του Beethoven). Από νωρίς στην μουσική του διαδρομή τον κέρδισε η κιθάρα στην μελέτη της οποίας αφιερώθηκε με ζήλο. Το  1806 εγκαταστάθηκε στη Βιέννη όπου ξεκίνησε, ένα χρόνο μετά, να εκδίδει τις συνθέσεις του. Η υψηλή τεχνική του στην εκτέλεση, η έμφυτη μουσικότητα του και οι συχνές περιοδείες του σε όλη την Ευρώπη είχαν ως αποτέλεσμα να καθιερωθεί ως καλλιτεχνική «διασημότητα» της εποχής. Συναναστράφηκε με συνθέτες όπως ο Beethoven και ο Rossini, συνεργάστηκε με τους σπουδαιότερους μουσικούς της εποχής του και έδωσε συναυλίες στις σημαντικότερες αίθουσες της Ευρώπης αναβαθμίζοντας τον ρόλο της κλασικής κιθάρας στην ευρωπαϊκή μουσική. Στη Βιέννη ο Giuliani εργάστηκε παράλληλα ως δάσκαλος κιθάρας. Μεταξύ των πολυάριθμων μαθητών του συναντάμε σημαντικούς σολίστες όπως ο  Felix Horetzky. Το 1819 επέστρεψε στην πατρίδα του την Ιταλία όπου και παρέμεινε μέχρι το τέλος της ζωής του.

Οι συνθέσεις του συχνά υιοθετούν την φόρμα του θέματος και της παραλλαγής. Μεταξύ των έργων του συγκαταλέγονται τρία κονσέρτα για κιθάρα (op. 30, 36 και 70), έξι φαντασίες για σόλο κιθάρα (op. 119–124) καθώς και αρκετές σονάτες. Επίσης έγραψε πολλές σπουδές και ασκήσεις που ακόμα και στις μέρες μας αποτελούν ακρογωνιαίο λίθο των σπουδών κάθε κλασικού κιθαρίστα.

Η παρούσα σπουδή σε Λα ελάσσονα είναι μία από τις πρώτες σπουδές του Mauro Giuliani που διδάσκονται στις «μικρές» ωδειακές τάξεις.

Κατά την εκτέλεση στην κιθάρα μας θα βοηθηθούμε διατηρώντας σταθερά, όπου αυτό είναι εφικτό, τα δάχτυλα του αριστερού μας χεριού πάνω στην ταστιέρα. Για παράδειγμα, το δεύτερο δάχτυλο στη Λα κατά τη διάρκεια του πρώτου και δευτέρου μέτρου, το πρώτο δάχτυλο στη Σολ δίεση στο τρίτο μέτρο κλπ.

Επίσης προσέχουμε τις παύσεις στις μπάσες νότες για τις οποίες πρέπει να φροντίσουμε με τον αντίχειρά μας να αγγίξουμε τη χορδή σταματώντας τον ήχο της. (Δεύτερος χρόνος πρώτου, δεύτερου, τρίτου μέτρου κλπ)

Πρέπει να φροντίσουμε η άρθρωσή μας κατά την εκτέλεση να παραμείνει καθαρή. Εφιστάται προσοχή στις τελευταίες νότες κάθε θέσης όπου συχνά προκύπτουν προβλήματα λόγω της βιασύνης μας να κάνουμε γρήγορα την αλλαγή με το αριστερό μας χέρι στην επόμενη θέση.

Προτείνεται τα δύο τελευταία μέτρα να παιχτούν με «προετοιμασμένα» δάχτυλα πάνω στις χορδές στο δεξί χέρι.


Giuliani Study in A minor guitar score : Από το παρακάτω link μπορείτε να κατεβάσετε δωρεάν την παρτιτούρα σε pdf μορφή.

Στην ενότητα “50 Easy Classical Guitar Pieces” φιλοξενούμε και άλλες συνθέσεις για κλασσική κιθάρα με χαμηλό βαθμό δυσκολίας όπως οι παρακάτω:

50 Easy Classical Guitar Pieces – Johan Anton Logy “Gigue”

50 Easy Classical Guitar Pieces – Sylvius Leopold Weiss “Minuet”

Για περισσότερα μαθήματα σαν κι αυτό εγγραφείτε στο https://www.youtube.com/@learnguitargr

Κοινοποίησε